On continue!!! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Suzanne Hattum - WaarBenJij.nu On continue!!! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Suzanne Hattum - WaarBenJij.nu

On continue!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Maart 2006 | Guinea, Conakry

Bonsoir!

Hoe gaat het daar in het sneeuwrijke Nederland? Lieke en ik zaten toevallig vandaag in een taxi en achterop stond: Geniet van het sneeuwzekere Limburg! ofzoiets...!
Zoals je leest rijden de taxi's dus weer, gelukkig! De staking is voorbij en maandag ging iedereen weer aan het werk, zodat het weer gewoon het normale Conakry werd zoals we het kennen! Ik ben meteen organisaties gaan bellen en mailen en heb geprobeerd alle afspraken te verzetten naar deze week en dat is grotendeels gelukt! Alleen bij de Franse ambassade hebben ze het te druk, dus daar kunnen we waarschijnlijk pas volgende week terecht. Maar ja, dat maakt ook niet zoveel uit, we hebben in ieder geval contact!

Het weekend was trouwens wel weer relaxed, zaterdagavond ben ik uitgeweest met Bouba, we hebben bijna de hele avond gedanst. Was alleen erg veel hiphopmuziek, beetje saai als je de hele tijd hetzelfde kunt bewegen! Lieke en Aguibou waren niet meegegaan, die hadden lekker een avondje samen. Aguibou is namelijk gister vertrokken naar Belgie, hij had al een tijdje geleden een visum gekregen en is nu dus weg!
Wat trouwens erg lullig was, toen ik 's nachts rond een uurtje of 4 thuiskwam, bleek de poort al dicht te zijn! We hebben aan twee kanten een poort, dus ik naar de andere, maar die was ook dicht! Toen ben ik maar over de muur van de buren geklommen, in de hoop de niemand me zou zien! Was gelukkig goed gegaan!

Zondag ben ik lekker gaan zwemmen; deze keer in m'n eentje, want verder had niemand zin om mee te gaan. Ik had de hele week ivm de staking al genoeg thuis gezeten, dus wilde echt even weg! Ik wist de weg niet precies naar het hotel en kwam toen bij een ander hotel uit, maar ik had zoiets van, ach, er is een zwembad, dus ik blijf lekker hier! Alles was wel net iets duurder, maar ook nog luxer, dus dat was erg relaxed!

Maandag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan, er was water dus heb ik alles weer 's gewassen. En dus organisaties gebeld en gemaild voor nieuwe afspraken en natuurlijk, zoals iedere maandag, Mathieu aan de telefoon gehad :)

Gister ging Aguibou dus vertrekken en de hele dag was daarom nogal hectisch, want een heleboel mensen kwamen afscheid nemen enzo. Lekker druk dus bij nènè thuis! Wat wel raar was, was dat hij z'n bagage al om half 1 moest inchecken, terwijl hij pas om 21u ofzo vertrok! Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat! Tussendoor kon hij wel nog gewoon naar huis, het vliegveld is namelijk niet superver weg.
's Avonds zijn Lieke en ik hem weg gaan brengen, met nog een paar vrienden en zussen erbij. Vanochtend heeft ie al gebeld dat ie goed is aangekomen, dus da's mooi!

Vandaag zijn Lieke en ik volop aan het onderzoek aan de slag gegaan. We zijn vanochtend bij het rode kruis geweest, was leuk, maar niet superinteressant voor het onderzoek. Dit was het internationale rode kruis, en we kunnen volgens die man daar beter naar het rode kruis van Guinee gaan, dus dat gaan we dan maar doen. Als het goed is, kunnen we via een collega van hem een contact krijgen daar, dus dat is wel fijn, hebben we een ingang. Morgen even voor bellen.
's Middags hadden we een afspraak bij de ambassade van de VS, wat wel interessant was. We hebben een aardige vrouw gesproken en ze heeft ons verteld over de situatie van Guineeers die naar de VS gaan en weer terug. Nuttig dus!
Onderweg van het rode kruis naar de ambassade zijn we trouwens nog even bij het OIM langs geweest, daar waren we al lang niet meer geweest en wie weet is het handig om die contacten warm te houden!

Morgen kunnen we bij de Duitse ambassade terecht en misschien 's middags ook nog wel bij l'Ordre de Malte of het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Die probeerde ik allebei vandaag te bereiken, maar dat lukte niet...

Pfoe, pfoe, wat een verhaal weer! Nog een paar wist je datjes als afsluiting...
Wist je dat:
- m'n vlechtjes er weer uit zijn? Ik had toch wel zin om m'n haar weer eens goed te wassen...! Binnenkort nieuwe!
- we een jongen tegenkwamen bij het vliegveld die we geinterviewd hebben en die zei tegen mij: heej, je bent dik geworden!
:(
- Lieke en ik 'gelummeld' hebben met de buurtklindjes;
- onze memorecorder in beslag werd genomen bij de ambassade van de VS;
- die vrouw met wie we een afspraak hadden bij de ambassade van de VS, eerst door een loketje met ons ging praten, maar gelukkig gingen we naar een soort van wachtkamer omdat er bij het loketje gestofzuigd werd, anders hadden we het interview door het loket moeten doen! :s
- ik vandaag bij alle organisaties, waar we altijd pasjes krijgen met 'visiteur' erop, overal nummer 12 had;
- er gelukkig toch wel avocado's te krijgen zijn;
- Lieke en ik vandaag luxe wilden gaan lunchen bij Novotel, maar het was best een karig buffet :s
- nènè veel eten heeft gekookt vandaag, net of Aguibou er nog is, typisch moeders!

Over eten gesproken; dat moet ik nog doen, dus ik ga maar 's naar huis!

Liefs, Suus

  • 08 Maart 2006 - 21:02

    Theo En Yvonne:

    We willen weer eens de eerste zijn die reageren.... Het was hier wit, maar nu is het nat en druilerig weer. Brrr, we verlangen naar de zon. De winter heeft lang genoeg geduurd. Voordat we jou ophalen gaan we dus nog maar even snel een weekje naar Barcelona toe. FF relaxen.
    Fijn dat jullie onderzoek nu weer zo voortvarend verder gaat. Jammer van jouw vlechtjes. Ik dacht dat die langer zouden blijven zitten???
    Nou Suus, nog maar een paar weekjes en dan ben je weer hier. Kunnen we zelf zien of je inderdaad dikker bent geworden, zoals die jongen tegen je zei.
    Nog veel plezier daar. Groetjes

  • 08 Maart 2006 - 21:02

    Mirjam:

    Haaa Suzie!!!
    Blijft leuk om je verhalen te lezen. Wel fijn dat je Mathieu iig 1x in de week kan spreken!
    Dus 't gaat weer 'n beetje beter met de interviews afnemen enzo? Gaan jullie het allemaal op tijd afkrijgen?
    Veel succes weer en ik mail je nog!!

    Liefs,
    Mirjam

  • 08 Maart 2006 - 21:04

    Maaike Derksen:

    Hoi suus!
    Leuk om te lezen dat je weer verder kunt met interviewen. Als et goed is halen we deze week de 30 interviews (wat we wilden). Vlg week ga ik dan maar bij bedrijfjes langs, enquets doen en misshcien nog andere mensen interviewen!
    Nog 3 weekjes voor jou te gaan... heerlijk toch!
    Ik zelf moet nog 15 nachtjes, en dan VAKANTIE!!! ( voor fftjes dan ;-) )

  • 09 Maart 2006 - 14:02

    Inge Gang:

    Dag Suus!
    Tot snel weer in Nederland! Geniet er nog heel even van! x inge

  • 09 Maart 2006 - 15:47

    Sara:

    Hee Suus! Klinkt weer gaaf, ben blij dat je weer beter bent en dat het onderzoek een beetje opschiet! Hier gaat het elke dag een stukje beter. Dikke kus van Sara

  • 09 Maart 2006 - 19:36

    Fem:

    Ha die Suus!

    Nou nog een paar drukke weekjes voor de boeg dus. Gek hoor dat Agibou nu weer naar Belgie is.....! Succes nog even he daar! Heb je nog steeds vlechtjes???? Nou veel liefs Fem

  • 09 Maart 2006 - 19:50

    Laura:

    heerlijk dat die staking voorbij is..!! Kunnen jullie weer lekekr met het onderzoek bezig!1 geneit van de laatste weekjes .. het gaat heel erg hard!! voor je het weet zijn we weer in NL. en woon je samen!!
    dikke kus laura

  • 09 Maart 2006 - 20:16

    Kimm:

    Mmmm...wat klinkt dat lekker, zo'n middagje relaxen en zwemmen bij een hotel! Ben blij als hier de lente ook weer gaat beginnen! Leuk om te horen dat alles weer in gang is, ben erg benieuwd wat er allemaal uitkomt! Tot snel! X kimm

  • 13 Maart 2006 - 12:13

    Adriaan:

    Goed bezig met al die Ambassades! Ben benieuwd wat jullie aan die ambassades vragen precies. Ik doe hier voorlopig alleen de Nederlandse Ambassade. Succes en de groetjes uit Angola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2006

Laatste dag!

22 Maart 2006

Laatste week!

14 Maart 2006

Druk, druk, druk....auto-ongeluk!

08 Maart 2006

On continue!!!

28 Februari 2006

Staking!
Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 67127

Voorgaande reizen:

04 Januari 2006 - 27 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: