Druk, druk, druk....auto-ongeluk! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Suzanne Hattum - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk....auto-ongeluk! - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Suzanne Hattum - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk....auto-ongeluk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Maart 2006 | Guinea, Conakry

Haai!

Pfff, wat is het toch warm! Ik ben daarom even een tijdje ondergedoken in het internetcafé, lekker cool hier met airco en natuurlijk heb ik ook het één en ander uit te werken!
De afgelopen week hebben Lieke en ik namelijk behoorlijk wat kunnen doen voor het onderzoek! Ik zal jullie deze keer niet vervelen met hele verhalen over bij welke organisaties we allemaal zijn geweest, want dan wordt dit bericht wel erg lang! Een opsomming dan maar: Duitse ambassade, Franse ambassade (waar we helaas niet terecht kunnen want ze hebben het echt te druk, grrr), OCPH, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Ministerie van Buitenlandse Zaken, ambassade van Belgie, Rode Kruis en zelfs het Nederlands consulaat, wat ineens wel weer blijkt te bestaan! Heel apart dat laatste! We hebben nog niet bij al deze organisaties een gesprek gehad, maar wel contact gehad en die gesprekken komen nog deze of volgende week, dus da's mooi!

Het weekend hebben we het ook lekker druk gehad, Lieke en ik hebben weer nieuwe vlechtjes, deze keer zonder nephaar. Dit bevalt bij mij echter niet zo goed, veel te kaal vind ik! Volgende keer weer met nephaar!
Ook is het bij ons, of eigenlijk bij nènè, in huis lekker druk geworden, want de zus van Aguibou, Mich, is weggegaan bij haar man, inclusief haar 4 kinderen! Die wonen nu ook bij nènè...en aangezien daar maar 1 slaapkamer en een woonkamer is, is dat erg druk! Maar ja, nog 2 weekjes, dat houden we wel vol ;)

Zaterdag zijn we met Elage (van de apotheek)vertrokken naar Bel Air. Dat is een groot strand met een groot hotel, wat bekend staat als een toeristische trekpleister. Maar voordat we daar waren...we gingen nog even naar de stad om geld te pinnen, want we hadden niet genoeg voor het hele weekend. Op de terugweg wilde Elage linksaf slaan en ging een auto die van de andere kant kwam net inhalen en toen botsten we op elkaar! Niet heel hard, maar er zat wel een soort van V in de voorkant van de auto en van die andere spatte het glas van de lamp alle kanten op! Oeps...! Er kwam politie bij enzo en toen hebben we daar erg lang gestaan...daarna moesten we nog mee naar één of ander bureautje en zoals ze hier zeggen: 'c'est l'argent qui parle', dus wie het meeste betaalt krijgt gelijk!
Maar goed, al met al kostte dat dus veel tijd, en in plaats van 's middags te vertrekken, zijn we pas 's avonds tegen 21u vertrokken! Mich was trouwens ook mee, met baby Ousmane, om even wat te ontspannen. Dus met z'n vieren in de auto onderweg naar Boffa, een stad vlakbij Bel Air, want daar woont een vriendin van Mich en daar konden we wel overnachten. Mich wist alleen helaas niet waar ze precies woonde! We kwamen daar om half 12 aan ofzo en toen is iemand van daar meegegaan om het goede huis te zoeken! Uiteindelijk wel gelukt, mensen uit bed geklopt en we hebben dus daar overnacht! Heel apart, Lieke en ik deelden een bed met een matras van stro of zoiets, niet echt heel comfortabel!
Elage ging de volgende ochtend eerst de auto laten maken en dat duurde langer dan verwacht, waardoor we pas 's middags bij Bel Air aankwamen. Best jammer, maar ja. We zijn dus zondagmiddag lekker aan het strand geweest, wat echt enorm groot is als het eb is! Lieke en ik zijn natuurlijk naar de zee gelopen om te gaan zwemmen, en dat was echt ver weg! En omdat er overal kleine, verpulverde schelpjes lagen, deed het erg pijn aan je voeten, natuurlijk geen slippers meegenomen, oeps! In de zee wilden we lekker gaan afkoelen, maar het leek wel soep! Maar ja, wel lekker in de golven gezwommen!
Daarna weer terug in de auto en dat was nog lekker stressen! Elage houdt namelijk totaal geen afstand, waardoor Lieke en ik steeds met grote ogen zaten te hopen dat ie op tijd zou remmen als we op een vrachtwagen afreden ofzo! Eén keer liepen er geiten op de weg en heb ik zitten gillen: 'freiner, freiner'! Wat natuurlijk remmen betekent voor de a-fransen onder jullie...
Elage moest er voornamelijk om lachen, maar wij vonden het niet zo grappig meer. Zeker niet toen er ineens een vrachtwagen op ons af kwam, die gewoon even aan het spookrijden was! Misschien toch maar goed dat we niet naar Dinguiraye zijn gegaan, 500 km met Guineeers op de weg die zo rijden, nee bedankt! Elage zei nog, waar Lieke niet over uit kan, 'ik heb gebeden van tevoren'!

Dat was het meeste wel weer, nog ongeveer 1,5 week en dan zijn we weer thuis! Voor degenen die het vergeten zijn, we vliegen de 27ste en komen 's avonds aan in Parijs, Orly. De komende week zijn we nog druk bezig met laatste afspraken en een beetje souvenirtjesjacht en dan zit het erop! Lieke en ik missen Nederland nu toch best wel, dus we komen graag terug! Tot snel!

Liefs Suus

Toch nog wat: Wist je dat:
- de lijm aan de zijkant van m'n collegeblok eraf is gevallen, waarschijnlijk van de hitte;
- we vandaag weer 's in een taxi stapten die eruit zag als een gebutst blik en die er na 3 meter mee stopte, hihi;
- de man van de Duitse ambassade echt een typische Duitser was, inclusief bierbuik en hij wilde alleen maar Duits tegen ons praten;
- ik van Lieke een foto heb gemaakt toen ze een jurk aan het passen was, zodat ze kon zien hoe hij stond, omdat er geen spiegel was;
- nènè de laatste tijd een soort van wortel meekookt met de rijst en die is erg lekker! lijkt ook een beetje op aardappel, maar dan anders ;)
- Lieke en ik nu echt verlangen naar een hollandse boterham met kaas;
- ik ook erg veel zin heb in vegetarische dingen en echte koffie;
- de stroom net uitviel, maar gelukkig bleef m'n bericht bewaard!
- Lieke en ik vandaag 20 souvenirtjes hebben besteld, maar we vertellen natuurlijk nog niet wat het zijn...! Doeiii!

  • 14 Maart 2006 - 19:49

    Mirelle:

    Hé Suus! Tja, je maakt nog eens wat mee zo zeg! Nog even en je moet alweer afscheid nemen daar, dat zal ook niet meevallen. Succes nog daar met het verder afronden van je opdracht! We zien elkaar over 2 weken in Zoutelanden, dan gaan we weer knallen!!
    (kijk ook in je mailbox)
    Groetjes!
    Mirelle

  • 14 Maart 2006 - 19:49

    Mirelle:

    Hé Suus! Tja, je maakt nog eens wat mee zo zeg! Nog even en je moet alweer afscheid nemen daar, dat zal ook niet meevallen. Succes nog daar met het verder afronden van je opdracht! We zien elkaar over 2 weken in Zoutelanden, dan gaan we weer knallen!!
    (kijk ook in je mailbox)
    Groetjes!
    Mirelle

  • 14 Maart 2006 - 20:20

    Theo En Ria.:

    Hoi meisjes. Wat een spannende autorit.
    Wel fijn dat het er bijna op zit, geweldig zoals jullie het daar doen, ik zou het er spaans benauwd van krijgen.
    Maar jullie zijn weer zo thuis, we zullen voor koffie en de kaas zorgen.
    Het is daar erg warm schrijf je, nou hier is het echt koud dat is ook niet alles.
    maak er nog een paar fijne weken van. Veel liefs Groeten Theo, Ria Carola en Koen, Sandra en Jamie.

  • 15 Maart 2006 - 09:00

    Patty:

    Zeg, doe je nog wel even voorzichtig daar de laatste weken ;)
    Wel heelhuids terugkomen enzo! Geniet (indien mogelijk) nog even van die hitte, want hier vriest het 's nachts.
    Kus! Patty

  • 15 Maart 2006 - 09:13

    Theo:

    ha meiden, wat een avontuur weer daar. blijf attent en neem maar geen onnodige risico´s de laatste week. wij komen jullie in parijs ophalen zoals afgesproken. succes nog en groeten van deze kant!

  • 15 Maart 2006 - 09:54

    Ria Baudoin:

    Lieve Suus, wat maken jullie toch veel mee zeg.Ik wens jullie het allerbeste toe, en een hele goede terugreis. Liefs, Oma Ria

  • 15 Maart 2006 - 16:07

    Lau:

    Haai suus, ik heb nog ff een klein vraagje: kun je een paar graadjes meesmokkelen? Doen ze bij de douane vast niet al te moeilijk over toch, ze hebben er ten slotte genoeg! Dat wil ik wel voor mijn verjaardag...
    Tot snel meis! xx

  • 15 Maart 2006 - 16:18

    Laura:

    hee suus... jeetje wat een avontuur... je kunt misschien beter zelf achter het stuur kruipen... wel tof dat jullie zoveel ministeries enzo hebben gesproken..geniet er nog van en tot over 1 maand in Nederland brrrr!!
    liefs laura

  • 17 Maart 2006 - 15:19

    Lieve Suus:

    Gelukkig alles weer overleefd in de gammele autootjes en met die gevaarlijke weggebruikers daar. Nu is het echt aftellen he. Nou voor ons nu ook dus we gaan elkaar heel snel weer zien! Kunnen we echte koffie gaan drinken samen. hahaha. Leuk!!!

    Veel liefs Fem

  • 17 Maart 2006 - 21:57

    Inge:

    Hey Suus,
    ik ben blij dat je onderzoek zo goed loopt!! Ik verheug me er nu al op dat je straks weer terug bent!! Dan kom ik meteen kijken naar jullie(!!) hihi huisje en wil je al je verhalen live horen!!
    Tot snel!!! Liefs, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

26 Maart 2006

Laatste dag!

22 Maart 2006

Laatste week!

14 Maart 2006

Druk, druk, druk....auto-ongeluk!

08 Maart 2006

On continue!!!

28 Februari 2006

Staking!
Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 67166

Voorgaande reizen:

04 Januari 2006 - 27 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: